top of page
Search

טירוף המקרמה

אם ביליתם לאחרונה ברשתות החברתיות, בטח שמתם לב שהמקרמה חזר ובגדול.

זה לא בדיוק המקרמה שאתם זוכרים מהבית של סבתא, אומנות האריגה החדשה חזרה כשהיא משודרגת ועדכנית, בעלת מראה נקי וטבעי יותר. שטיחי הקיר בצבעים עזים הוחלפו במתלי עציצים מלוטשים, אלמנטים לעיצוב קירות בסגנון מודרני ופריטים נוספים במראה מלטף ומלא בסטייל.

היום המקרמה תופס מקום של כבוד בעיצוב חללים, הוא חלק מרכזי באווירה שהעיצוב משרה בין אם מדובר בסלון שלנו, חדר השינה, חדר הילדים, בתי מלון, משרדים ובין אם מדובר על חתונות ואירועים נוספים.

שילוב אומנות מקרמה בחלל החדר משלים את הקו העיצובי ויכול להיות הפרט המחבר בין שאר האלמנטים בחלל.


אפשר לראות סוגים שונים ומגוונים של פריטים מעוצבים ממקרמה שיכולים להתאים למגוון רחב של סגנונות עיצוב וכך נוכל להתאים ולבחור את הפריט המושלם לקו העיצובי שבחרנו- סגנון מודרני, רטרו, תעשייתי אורבני, אקלקטי, כפרי בוהו או יותר נורדי סקנדינבי.

אם מדובר ביצירה על ענף טבעי וחוטים בגוונים טבעיים, מתלה מקרמה לעציצים ופרחים או פריטים עיצוביים ייחודיים המשלבים את אומנות המקרמה וחומרים כמו עץ, מתכת או נוספים אחרים, שילוב המקרמה לגמרי ידגיש את האווירה שתרצו ליצר.



אומנות המקרמה עברה גלגולים רבים ולמרות שרבים מאיתנו יחשבו על שנות ה -70 כשאנו שומעים את המונח מקרמה, המלאכה החלה לפני כמה מאות שנים כאשר אחד השימושים המוקדמים ביותר שנרשמו בקשרים בסגנון מקראמה כקישוט הוא בגילופי הבבלים והאשורים הקדומים.

עם הזמן דעך השימוש באמנות המקרמה עד שנות ה 70 בה האומנות הפכה להיות כלי פופולרי ליצירת בגדים, מתלי עציצים וקישוטי קיר ואז בשנות ה 80 שוב דעכה ההתלהבות.

המקרמה של היום נעשה בעדינות רבה יותר מבעבר. הדגש הוא על טבע, פשטות ועיצוב.

מה שישן שוב חדש, אבל הפעם במראה מעודן וטבעי יותר.


אומנים רבים מזכים את ענקית המדיה החברתית אינסטגרם בהחזרתו של המקרמה. מעצבי פנים החלו להשתמש בתליית מקרמה על הקיר והעוקבים הראו התלהבות. העניין במלאכה המריא ולא מראה סימני האטה, נראה שהמקרמה כאן כדי להישאר לפחות לשנים הקרובות.


אם אתם אוהבים ליצור, להתנסות וללמוד דברים חדשים תוכלו אפילו למצוא ערכות מקרמה DIY או סדנאות אונליין בהן תיצרו מתלה מקרמה בעבודת יד שלכם! ותוכלו ללמוד כל מה שתצטרכו כדי להמשיך וליצור לאחר מכן פריטים נוספים בעצמכם.


שירי בורא-בקסנשפאנר היא יוצרת פריטי מקרמה הכי מוכשרת ומקורית שפגשתי במרחב הוירטואלי, היא מעבירה סדנאות מקרמה אונליין, מעצבת מקרמה בהזמנות אישיות ועובדת בשיתוף עם מעצבי פנים והום סטיילינג.

תוכלו לראות את העבודות המטורפות שלה בעמוד האינסטגרם שלה https://www.instagram.com/shiriborebixen/ וגם בפייסבוק https://www.facebook.com/shiri.bore



bottom of page